Het eerste weekje! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Mirthe Oude Alink - WaarBenJij.nu Het eerste weekje! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Mirthe Oude Alink - WaarBenJij.nu

Het eerste weekje!

Door: 미뜨

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

05 Juni 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Annyeonghaseyo lieve mensen in het verre Nederland! ;)

Ons eerste weekje op Seoul National University is alweer voorbij, want morgen hebben we een vrije dag! Woensdag waren we ook vrij vanwege de verkiezingen. Helaas heb ik geen TV op mijn kamertje, dus heb ik het niet kunnen volgen... Maar verder is mijn kamer heel fijn! Het bed is wel (een beetje?) hard, maar dat is wel normaal geloof ik. We hebben de eerste dag gelijk nieuw beddengoed gehaald. De airco werkt goed, ik heb een eigen koelkast en magnetron (waar ik gister al een bak rijst in verbrand heb, oepsie) en een wasmachine! En de buurt is ook prima, er is een riviertje vlakbij, en het is superleuk om daar 's avonds te lopen! Vanavond hebben Lisha en ik er kimbap gegeten. Het eten hier is zo lekker, en je krijgt er zoveel van...

Maandagochtend hadden we om 9 uur de placement test. Gelukkig konden we na wat gezoek het juiste gebouw vinden, de campus is namelijk supergroot! Maar ons gebouw ligt redelijk aan het begin, dus dat is fijn. Na het maken van de placement test werden we in niveau 2 geplaatst. Allebei in een andere klas, want ze wilden niet dat we de hele tijd Nederlands gingen praten, haha. We vonden de toets moeilijk, dus we dachten dat het niveau wel goed was. Maar na de eerste twee dagen les bleek dat we eigenlijk alleen maar bezig waren met dingen herhalen, dus hebben we aan onze docentes gevraagd wat we nou moesten doen. We mochten vanmiddag tijdens de les een toets maken om te checken of we niveau 2 beheersten, en na de pauze was het nagekeken. We mogen toch naar niveau 3! Het is wel superspannend, omdat we een beetje tussen twee niveaus inzitten; de helft van de grammatica kennen we wel, de andere helft niet... Hard studeren en hopen dat het goed komt dus! Gelukkig mogen we nu wel bij elkaar in dezelfde klas, dus kunnen we elkaar een beetje helpen. :)

Naast het volgen van de lessen hebben we natuurlijk ook al veel andere leuke dingen gedaan. Zo vroegen we de eerste dag of er misschien een wc was in een restaurant in de buurt (hwachangsili eodi isseoyo?), en hadden we meteen fans haha. Uiteindelijk zijn we met zijn allen naar de noraebang, letterlijk "liedjeskamer" oftewel karaoke geweest, en het was supergezellig, ondanks dat we ze eigenlijk helemaal niet kenden. Koreaanse liedjes zingen blijft leuk, ook als het zingen zelf niet zo goed gaat... ;)

Ook heb ik Peter en JC weer ontmoet, die ik vorige zomer samen met Lara ontmoet had! Het was echt superleuk om ze weer te zien, en we hebben afgesproken in Hongdae, één van mijn favoriete plaatsen in Seoul. Er zijn daar superveel leuke winkeltjes en cafeetjes. We hebben samen gegeten en koffie gedronken en nog meer gegeten en nog wat soju gedronken... Tja, Koreanen haha.

Een andere Koreaanse vriend heeft mij geholpen met de grammatica die ik moest leren voor de toets die ik vandaag gemaakt heb. Dat was heel gezellig, ook al ging het Engels praten een beetje moeilijk haha. Daarna kreeg ik ook nog een boek van een schrijver waar ik al eerder een boek van gelezen heb. Het boek is wel in het Koreaans...misschien dat ik het over twee jaar kan lezen?

Verder blijven Koreanen op straat soms reageren alsof ze nog nooit een buitenlander gezien hebben. Tijdens het eerste gesprek dat we in Korea gevoerd hebben, met de taxichauffeur die ons naar de dorm bracht, was het al raak.
" Waar komen jullie vandaan, uit Rusland? "
" Nee, uit Nederland. "
" Oh..... Hiddink!!!"
En dan ben je nog geen 3 uurtjes in Korea...

Nou, ik hoop dat alles goed gaat daar en dat het al wat minder is gaan regenen! Ik ga even in mijn nieuwe taalboek kijken wat ik allemaal voor mijn kiezen ga krijgen de komende vijf weken...

annyeooooong!
미뜨

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirthe

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 3136

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Augustus 2014

Seoul 2014

Landen bezocht: