Vakantie! 방학! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Mirthe Oude Alink - WaarBenJij.nu Vakantie! 방학! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Mirthe Oude Alink - WaarBenJij.nu

Vakantie! 방학!

Door: Mirthe

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

08 Augustus 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Hallo lieve Nerdelranders!

Nou, het zit erop! Na 10 weken hard studeren in Korea heb ik nu ook eindelijk vakantie! Het was nog even spannend of ik de cursus wel zou kunnen halen, en ik moest de ochtend van mijn laatste tentamen nog naar het ziekenhuis om bewijs te regelen dat ik toch echt afwezig geweest was vanwege de infectie. Maar het is me gelukt! Ondanks alles heb ik de cursus goed af kunnen sluiten, dus ik ben heel blij! Het dringt wel nu pas tot me door dat ik hier al 10 weken heb gezeten haha, het is zo snel voorbij gegaan. Maar nu heb ik een certificaat van Seoul National University. :) Ik ga het wel missen. Tijdens de lessen ben je alleen maar bezig met leren maar nu ik erop terug kijk was het wel heel erg leuk en leerzaam! Ik heb echt het gevoel dat ik heel veel geleerd heb!

Het is al een hele tijd geleden dat ik geschreven heb, dus er is natuurlijk van alles gebeurd in de tussentijd! Maaike en Taka zijn hier geweest, dus ik heb lekker de toerist uitgehangen voor een paar daagjes. Dat is soms ook nodig. ;) Met Taka ben ik naar de Hangang geweest (het was suuuuperwarm!!), en naar Myeongdong, Hongdae en de Namsan Tower! Daar gingen we ’s avonds heen en het was echt superdruk. We hadden het kunnen weten… er stond namelijk bij de ingang dat we 70 minuten moesten wachten. Maar we deden net of we het niet gezien hadden en gingen toch in de rij staan haha. Uiteindelijk duurde het iets van 65 minuten… valt best mee, toch?
Maar ik was nog nooit ’s avonds op Namsan geweest, dus het was het waard! Het uitzicht is super mooi, Seoul als het donker is. ^^ Ik heb natuurlijk geprobeerd foto’s te maken, maar dat is bijna onmogelijk omdat het binnen zo fel verlicht is. Maar goed, het was heel gezellig!
Taka heeft ook nog in een hokje geprobeerd te honkballen haha. Dat is ook iets typisch hier, heel veel mannen doen het! Hij was net een echte Koreaan! ;)

Met Maaike ben ik naar een paleis geweest waar ik nog nooit geweest was (er zijn drie grote paleizen in Seoul). Het regende wel de hele tijd, vet balen! Daarom hebben we een stomme regenjas gekocht voor 2000 won na onze lunch en ’s avonds zijn we daarmee naar Gangnam gegaan. Gangnam staat bekend als een rijke buurt in Seoul, dus iedereen is er mooi chique gekleed en netjes opgemaakt. En toen kwamen wij met onze jassen. We stonden behoorlijk voor gek haha. Maaike zag nog paraplu’s in een winkel, dus we zijn er snel heengerend (we zochten een goedkope). We waren nog vol hoop toen we iets van 2000 won zagen, maar het bleek weer zo’n stomme jas te zijn. Toen hebben we het maar opgegeven en zijn we met onze gekke jasjes door blijven lopen. Achja, niemand kent ons hier.
Verder zijn we nog naar Dongdaemun geweest, maar dat was niet veel soeps. Ik heb nog bij de Adidas winkel gevraagd of ze misschien een shirtje van Uchida hadden, maar helaas. We zijn ook nog naar de Hangang, en een ander park geweest. En de eerste avond/nacht hebben we karaoke gedaan en zijn we naar de club gegaan! Aangezien de metro pas weer om 6 uur rijdt, waren we de dag erna wel kapot… Maar het was superleuk!

Nou, nu het erop zit is het de hoogste tijd om nog wat nieuws te vertellen! Ik heb hier een Japanse vriendin van Taka ontmoet (ze kan echt heel goed Koreaans), en we zijn samen wat gaan eten ’s avonds in Hongdae. We stonden op straat te wachten voor het stoplicht toen er opeens een Koreaans meisje op ons af kwam rennen. Ik verstond eerst maar de helft, maar toen ze wat rustiger praatte begreep ik het wel haha. Ze vertelde dat ze een fashion studente is aan Sungkyul University. Ze ontwerpt haar eigen kleding en ze heeft mij gevraagd als model bij haar fotoshoot! Aaaahhh, zo leuk!! Ik heb ondertussen al best veel contact met haar gehad, en ze heeft foto’s van de jurk gestuurd die ik aan mag als ik mee doe. Nouja, als… ik heb al ja gezegd. De fotoshoot is volgende week al, dus dat is geen probleem. De jurk is zoooo mooi! En mijn haar en make-up zal allemaal gedaan worden, super spannend.
Verder is er ook een fashion show, alleen die is eind september. Er wordt een fotoboek gepubliceerd van de shoot en de show, en ik krijg voor de show ook nog iets betaald, dus ik kan het op mijn CV laten zetten. Ik denk niet dat ik gauw weer zo’n kans krijg! Vandaar dat ik na veel denken en overleggen via de mail contact heb gezocht met mijn docenten in Nederland. De taaldocenten hebben een dag nadat ik gemaild had al laten weten dat ze het geen probleem lijkt, gezien mijn resultaten vorig semester. Zo fijn om te horen ook! :) Verder hoef ik aankomend semester alleen maar eerstejaarsvakken te volgen, omdat ik vorig jaar de tweedejaars vakken gedaan heb. Aangezien ik maar 3 lessen mis, kan ik dit zelf goed bijhouden.
Dus, tenzij ik opeens een mailtje krijg van de universiteit dat ik niet mee mag doen, wat me sterk lijkt als mijn docenten het er mee eens zijn, blijf ik hier nog tot aan de fashion show, en vlieg ik de dag erna terug. Tot die tijd kan ik bij Taka blijven, hij heeft weer een nieuwe baan gevonden! :) Daar vlieg ik dus aankomende vrijdag naartoe.

Jullie zullen me dus nog een tijdje langer moeten missen, sorry! Maar ik ben van plan in Januari mijn biologie stage te gaan beginnen, wat betekent dat ik als ik terugkom eind September ik wel voor langere tijd in Nederland zal zijn. Maak jullie dus vooral geen zorgen, jullie zullen me nog vaak genoeg zien! (Stiekem mis ik Nederland ook wel een beetje hoor, ik heb een weekje natuur nodig!) Ik zal wat foto’s plaatsen over de fotoshoot en de show, dan kunnen jullie zien dat het niks engs is. En terwijl ik bij Taka ben krijgen jullie natuurlijk allemaal weer een kaartje. ;)

Overigens heb ik het kaartje uit Braamt ontvangen! Ze hadden hem in de brievenbus onder de mijne gegooid…Koreanen. Maar hij is over! Dankjewel, leuk om nieuws uit Nederland te lezen!!  De tweede uit Goor heb ik nog niet, maar ik zal voor de zekerheid alle brievenbussen nog even langsgaan.

Dusss, nog maar een weekje in Korea! Het is wel heel gek. Ik ga volgende week alleen nog maar leuke dingen doen. Zaterdag ga ik Japans bier drinken met een Koreaans jong dat ik hier ontmoet heb, die 5 jaar in Japan heeft gewoond. Kan hij me ook alvast wat woordjes leren! Ik ga zondag met Lisha een berg naast de universiteit beklimmen. We kwamen er elke dag langs, dus we moeten eigenlijk wel! En maandag gaan we nog met klasgenootjes naar de Hangang ’s avonds, het wordt mooi weer. En dan is het al bijna tijd voor de fotoshoot! Zodra ik foto’s heb zal ik ze naar jullie doorsturen. Ik hoop dat het goed gaat, ik zal mijn best doen! 최선을 다하겠습니다!

Nou, nu ga ik weer verder met spullen sorteren en inpakken, zodat ik er volgende week niet over hoef te stressen. Ik zal snel weer schrijven!

Voor de laatste keer groetjes uit Korea!
~ Mirthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirthe

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 1228
Totaal aantal bezoekers 3131

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Augustus 2014

Seoul 2014

Landen bezocht: